Linsa - mot bättre vetande

Jag tycker egentligen att hypen kring bloggen som företeelse är överdriven. Vem orkar läsa om andras vardag när man har fullt upp med sin egen? Och vem orkar skriva om sin vardag när man har fullt upp att leva den? Å andra sidan så händer det då och då att jag får en lust att formulera mig på mina egna villkor. Så nu skriver jag ändå, väl medveten om att det är ett försumbart antal människor som verkligen är intresserade.

tisdag, oktober 28, 2008

Den där hemska jävla färjan

Jag gillar inte Finlandsbåtar (eller Ålandsbåtar eller englandsbåtar eller vad fan det nu kan tänkas vara för destination på de där "supa tills jag faller omkull och ragga som besatt-alibina").

Jag har varit på ett par stycken sådana turer, mer eller mindre mot min vilja (en gång i samma syfte som alla andra, fast efter massiv övertalning) och jag är jävligt glad om jag slipper göra det igen.

Nu är det bara det att jag ska på en stor fest som ska vara ombord på en sån där jävla färja. Eller närmare bestämt på exakt samma färja som de spelar in en vissa såpa på. Förra gången det var en liknande fest -ombord på en liknande båt - hade jag visserligen ganska kul, men det gick inte att helt skaka av sig den där finlandsfärjekänslan. (det märktes bland annat på hur dragen jag blev...) Den här gången kommer det att bli ännu svårare att skaka av sig den där känslan eftersom den där färjan har varit det stora samtalsämnet bland TV-tittare och kvällstidningar den sista tiden (blev dessutom omtalad i P1 och parodierad hos Hellenius och Magnusson i TV4...). Varje gång jag försöker kolla på programmet (för av nån jävla anledning gör man ju det ändå) får jag rysningar och måste zappa över. Det är helt förfärligt och jag önskar av hela mitt hjärta att årets fest inte skulle hållas på det där båthelvetet. Vad gör jag till exempel om det är den där hemske bartendern som står i baren? (Slipper bli skitfull eftersom jag kommer vägra att handla....)

Det kommer att kräva en stor portion rätt inställning när jag och mina vänner kliver ombord på den där båten. Lyckas vi med det, KAN det möjligen bli en bra fest, trots allt...

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida