Linsa - mot bättre vetande

Jag tycker egentligen att hypen kring bloggen som företeelse är överdriven. Vem orkar läsa om andras vardag när man har fullt upp med sin egen? Och vem orkar skriva om sin vardag när man har fullt upp att leva den? Å andra sidan så händer det då och då att jag får en lust att formulera mig på mina egna villkor. Så nu skriver jag ändå, väl medveten om att det är ett försumbart antal människor som verkligen är intresserade.

tisdag, januari 20, 2009

Oh no, Settman gör en Jihde

Man tycker ju att Peter Settman (eller svt-cheferna) borde ha lärt sig av misstaget med namnen Jihde. Den som alla kramar och älskar för stunden, blir lätt ett kräkmedel om man inte vet när man ska sluta. Jag avgudade till exempel Jihde när han var ny på svt, men fick så småningom en kraftig överdos. Med Idol blev det sen bara FÖR mycket och nu zappar jag bort honom när han dyker upp i rutan.

En annan Peter, Harrysson, var jag så trött på att jag hade accepterat Loket som ersättare när Settman tog över Så ska det låta. Och uppenbarligen kände en stor del av svenska folket likadant. Men nu... Nu vill man skrika högt så fort man ser såskadetlåtadansbandskampenidrottsgalan-Peter.

Allvarligt talat; Det finns väl för i helvete någon mer programledare att skaka från inom Public Service-TV:n förutom Settman (och Luuk) Måste man överdriva så förbannat att man till slut bara vill kasta alla jävla Peter från kaknästornets topp?
Change TV-chefer, CHANGE!

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida