Linsa - mot bättre vetande

Jag tycker egentligen att hypen kring bloggen som företeelse är överdriven. Vem orkar läsa om andras vardag när man har fullt upp med sin egen? Och vem orkar skriva om sin vardag när man har fullt upp att leva den? Å andra sidan så händer det då och då att jag får en lust att formulera mig på mina egna villkor. Så nu skriver jag ändå, väl medveten om att det är ett försumbart antal människor som verkligen är intresserade.

torsdag, februari 12, 2009

En första klassens kalkonsändning

Det var faktiskt nästa lite synd om Eurosportgänget i samband med gårdagens träningslandskamp mot Österrike. Det är väl inte överdrivet ofta som de är den enda kanalen som sänder en match och man kan gissa att de såg sin möjlighet att visa tittarna vad de går för.
And boy, did they...

Rent tekniskt var det ett skämt: Tyskt ljud ovanpå det svenska, svenska kommentatorer ovanpå en intervju med Olof Mellberg och helt jävla undermåligt intervjuljud. Markus Rosenberg "försvann" så fort han vred minsta lilla på huvudet och Roland Andersson försvann helt och hållet. Dessutom gick ljudet från kommentatorns hörlurar igenom hans mikrofon och ut till oss som lyssnade. Så jävla oproffsigt.
Och på tal om kommentatorerna. De hade INTE sin bästa dag. Jag törs gissa att Christer Mattiassson inte gjort många matcher som expertkommentator, och att han kanske inte heller kommer att göra så många till. Att det kan bli klyschigt och ibland obegripligt när man kommenterar sport är ju ingen nyhet, men det här... Alltså jag önskar att jag kom ihåg allt.
Det var nåt om bollen som skulle in och ut och sen in igen och det var nåt om att Berg och Rosenberg inte var rätt val som anfallspar eftersom de var snabba och tekniska och just när man hämtat sig från nåt obegripligt så var det dags för nästa.
Det var ju en jäkla tur att man i alla fall fick se två snygga mål...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida